Již během prvních tří týdnů prodeje jsme pokořili první stovku prodaných aut Dongfeng, která se rovnoměrně rozdělila mezi naše tři prodávané SUV modely Fengon 5 Classic+, elektrický Seres 3 a sedmimístné Glory. Jak to bude se servisem a dalšími prodejnami Bidli auto Dongfeng?
Ve Vestci u Prahy během září vznikl moderní showroom, kde si zákazník může všechny tři modely nejen prohlédnout, ale samozřejmě i otestovat zkušební jízdou. I přes původní despekt se velmi rychle podařilo rozehnat potenciální obavy z nedůvěry v čínské automobily, které zaujaly robustním designem, multimediálním interiérem, komfortem a provedením detailu. Ty bezesporu splňují náročné standardy evropských řidičů. Nejčastější otázky zákazníků se tak teď týkají servisní sítě a náhradních dílů. „Servis roste necelých 300 metrů od vesteckého showroomu a na cestě z výrobní haly Dongfeng je velká zásoba náhradních dílů v ceně 10 milionů korun,“ vyvrací obavy ohledně servisní sítě obchodní manažer Bidli auto Tomáš Klimpera. „Do konce roku plánujeme otevřít čtyři další prodejny. První budou v Benešově, Říčanech a Příbrami, další plánujeme strategicky umístit v největších českých městech jako např. Brno či Pardubice a obecně bude platit, že tam, kde bude prodejna, bude i servis," doplňuje Klimpera. Záruční doba u našich aut je 2+2 roky u elektrického modelu a u benzinových 2+5 let. U elektrického jde o kratší záruku z toho důvodu, že po čtyřech letech klesá kapacita baterie na 80 % a dochází ke snížení maximálního dojezdu. „To je ale neprosto běžný jev u všech elektrobaterií, a to nejen v automobilech, ale i ve spotřební elektronice,“ vysvětluje Klimpera. U našich elektrických vozu používáme novou technologii baterii LiFePo4. Ta zaručuje co možná nejdelší životnost baterie a je navíc nehořlavá.
Zpočátku jsme tím, že jde v Česku o oblíbené modely SUV, logicky očekávali zvýšený zájem rodin s dětmi, které bydlí na periferiích větších měst a při výběru auta dbají hlavně na jeho bezpečnost a rozměry. To se potvrdilo ale pouze u sedmimístného Glory 580. Podle slov Tomáše Klimpery je Coupé Fengon zatím překvapivě hlavně v hledáčku žen. „U elektrického Serese je cílová skupina jasně identifikovatelná, jde o dva typy zákazníků. Buďto je to někdo, kdo chce přejít z benzinu na elektřinu kvůli šetrnosti k životnímu prostředí a peněžence, nebo se stává Seres druhým rodinným autem.“ U elektrického Serese ale evidujeme i vzhledem k energetické krizi zájem o tzv. bundle. Jedná se o propojení elektromobilu s fotovoltaickou elektrárnou, která nabíjí auto ze solárních panelů. V budoucnu bude možné baterii v elektromobilu použít i jako zásobník elektrické energie vygenerované fotovoltaikou, takže může zásobit v případě potřeby i celou domácnost, což se může hodit zejména v zimních měsících.
Nejen energetický průmysl zasáhla krize, to samé se přihodilo segmentu automotive, který trpí nedostatkem čipů a prodlouženou dodací lhůtou, kdy se na nový vůz čeká i více než rok. „Musíme přiznat, že naše dodací lhůta se také „natahuje“, ale ne kvůli čipům. Důvodem jsou přepravní potíže na trase Čína – Hamburk, takže z garantovaných tří měsíců jsme nuceni termín doručení o měsíc posunout. To je ale v srovnání s konkurencí zanedbatelné, takže zákazník může mít jeden ze tří modelů Dongfeng už v únoru,“ uvádí obchodní manažer Tomáš Klimpera a jedním dechem dodává i další obrovskou výhodu. Všechny prodávané modely Dongfeng totiž budeme mít k dispozici skladem.
Pro příští rok chystáme rozšíření nabídky ze tří modelů na pět. „Protože se příští rok zvýší dotace na elektromobily na 250 000 Kč a již je možné čerpat dotaci na domácí wallboxy, očekáváme zvýšený zájem o tato auta. Proto jsme se rozhodli rozšířit portfolio o další elektromobil, kdy přibude další elektromobil SUV Seres SF5 s maximálním dojezdem až 1000 km. Druhým novým modelem bude prostorné benzinové SUV Glory 500, které bude díky ceně jedním z nejdostupnějších SUV na českém trhu. Obou modelů se zákazníci dočkají v prvním čtvrtletí příštího roku.