Budovat značku neboli brand pod svým vlastním jménem se zdá být trendem poslední doby. Spíše nežli o novinku se ale jedná o návrat k tradičnímu konceptu. Kdybychom se procházeli prvorepublikovým městem, na vývěsních štítech bychom nenacházeli loga velkých společností, ale naopak hesla typu KOČÁRY OD LHOTÁKA, BOTY JEMELKA, HURYCH A SYNOVÉ PARNÍ MLÝNY…
Tato doba se tedy vlastně vrací, jen místo reklamních cedulí na náměstích je to internet, jenž se stal arénou střetávání osobních brandů.
Fenomén se nevyhýbá ani realitnímu trhu. Makléři vystupují z bezpečné anonymity práce pod realitní kanceláří a představují klientů svoji tvář, své jméno, své zkušenosti.
Spolupráce s Bidli = silný osobní brand a vyšší výdělky
Bidli je jednou ze společností, které tento trend vítají a makléře, kteří mají tu odvahu jít se svojí kůží na trh, podporují. Jedním z nich je i Ondřej Brožík. Již nějaký čas oslovuje klienty pod vlastním brandem, vytvořil si vlastní webové stránky a patří mezi nejúspěšnější makléře v plzeňském regionu.
Při tom všem ale nedá dopustit na spolupráci s Bidli. „Protože Bidli nabízí komplexní služby v oblasti bydlení, makléř si přijde na zajímavé provize, poskytne-li doporučení pro další odvětví, například energie, stavby, investice nebo interiéry,“ vysvětluje Ondra. „Navíc pracujeme i s poptávajícími klienty, které máme zafinancované pohotovostním úvěrem od našeho hlavního partnera. V závěru si makléř vydělá vice, než kdyby pracoval pouze sám na sebe. Nemusí nic riskovat a platit si náklady spojené například s marketingem. Bidli vše proplácí a pak si pouze odečte svůj podíl z provize makléře.”
Prezentace online i offline
Zázemí spolehlivé společnosti určitě pomůže, ale o svoji propagaci se musí makléř postarat sám. Je to otázkou trpělivosti a mravenčí práce. Samozřejmým základem jsou webové stránky. Je to váš osobní prostor, kde můžete bez jakýchkoli omezení prezentovat svoji práci. Důležité je pravidelně zveřejňovat vlastní názory, zkušenosti, zkrátka informace, které lidé vyhledávají a potřebují je. Ačkoliv možná neradi ostatním odkrýváme vlastní know-how, je dobré trochu lidem poodhalit, jakým způsobem pracujeme. Jedině tak můžeme získat image profesionála, kterému mohou potenciální zákazníci stoprocentně důvěřovat.
Důležitou součástí online prezentace jsou reference klientů a následná doporučení, analýza nemovitostí, které makléř nabízí, dále aktivita na sociálních sítích a podobně. Ondra Brožík ale podotýká, že i offline nástroje mají svůj význam. „Například osobní vizitky, katalogy, reklamy v tisku, plachty, roznos tištěné reklamy a obrandované auto.“
Makléř nemůže být solitér, dobrá spolupráce má cenu zlata
Makléř by si také měl vymezit region, ve kterém chce působit. Na klienty lépe působí, prezentuje-li jim nemovitosti člověk s dokonalými znalostmi lokálního trhu. Ondřej Brožík se na svých stránkách prezentuje coby „nejlepší průvodce bydlením pro Plzeňský kraj“. „Není ale na škodu mít kontakty po celé ČR,“ říká Ondra. „Rád často využívám kontaktů na spolupracující kolegy v jiných regionech. Také je dobré mít přehled o velkých developerských projektech i mimo území mého regionu.“
Spolupráce je klíčový pojem. Makléř, který chce vybudovat silný osobní brand, nemůže pracovat jako vlk samotář. „Logicky nejvíce komunikuji s hypotečním poradcem, ale úzkou spolupráci mám také s energetickým specialistou, stavebním konzultantem, investičákem nebo designérem. Panuje jakási symbióza, kdy si se všemi kolegy s ostatních sekcí vzájemně doporučujeme obchody. V tom vidím ohromnou přidanou hodnotu,“ zdůrazňuje Ondra Brožík.