Realitní trh a jeho marketingové nástroje se dynamicky vyvíjejí, aby reagovaly na čím dál náročnější požadavky potenciálních klientů. Jednou z velkou výhod realitních průvodců Bidli proti většině konkurenčních subjektů je špičková prezentace nemovitostí na vlastní internetové doméně. Rozhodli jsme se odhalit, jak v Bidli takové weby vytváříme.
Většina současných makléřů dnes inzeruje nemovitost k prodeji totožným způsobem. „Vyvěsí nemovitost na velkých realitních serverech, často stále fotografiemi vlastní výroby nebo dokonce převzaté od majitelů a čekají, až se jim začnou hromadit potenciální zájemci. Takové realitní portály mají vysokou návštěvnost, což s sebou přináší i negativa v podobě zájemců, kteří ve skutečnosti reálný zájem o konkrétní nemovitost nemají, ale krouží danou lokalitou a hlásí se na prohlídky. „Kromě developerů a pár vybraných makléřů konkurenčních realitních kanceláří jsme dnes asi jediní, kdo na realitním trhu vytváří nemovitostem z našeho portfolia vlastní web určený k podpoře prodeje,“ říká Václav Ston, regionální ředitel BIDLI holding a.s.. Před rokem vytvořil ve firmě první web pro prodej historické vily v Jeseníku z počátku 20. století. Od té doby jeho tým makléřů vytvořil několik desítek webů nemovitostí určených na prodej. „Pověsit inzerát na realitní servery a čekat, kdo se ozve, je příliš pasivní. Lze totiž díky aktivní placené reklamě na sociálních sítích oslovit i ty kupce, kteří každý den nehledají nemovitost na realitních serverech. Je skvělé dělat aktivní i pasivní inzerci a to dnes nabízí jen velmi málo makléřů na trhu. Tipuji, že to nebude více jak 1 % realitního trhu“ vysvětluje Ston důvody tohoto kroku.
Vlastní webová prezentace má smysl z několika důvodů. Interní systémy realitních serverů mají omezené možnosti při zveřejňování informací o dané nemovitosti. Kromě fotogalerie objektu, videoprohlídky s limitovanou velikostí, popisu lokality a kontaktu na realitního makléře je možnost vkládání informací dost okleštěná. „Stává se, že důležitá informace se zde často nenachází a zájemce o nemovitost je pak během osobní prohlídky zklamán, že se až na místě dozvěděl o nehospodárnosti objektu,“ doplňuje realitní průvodce Bidli Pavel Feřtr, který za poslední rok vytvořil 8 vlastních webů nemovitosti. Prezentace nemovitosti na vlastní doméně umožňuje tyto nedostatky odstranit. „Snažíme se na vlastním webu zveřejňovat i rozhovor s architektem nebo starostou, aby měl zájemce veškeré informace k objektu a získal důvěru, že nám nejde hlavně o to získat provizi. Součástí webu nemovitosti bývá i širší popis a propagace lokality, architektonické studie, průkaz energetické náročnosti budovy (PENB), projektová dokumentace, virtuální prohlídka nebo půdorysy nemovitosti.
Co tedy obsahuje profesionální prezentace nemovitosti realitních makléřů Bidli?
Základem je moderní vzhled webu vyvedený v pozitivních barvách, které přispívají k přehlednosti informací k dané nemovitosti. Jelikož dnes už převládá prohlížení webových stránek na displejích mobilního telefonu, velmi důležitá je také responzivita webu. Trend vizuálního poměru obsahu webové stránky jasně hovoří ve prospěch fotografií oproti množství textu, protože jsme ze sociálních sítí zvyklí vnímat obsah skrze obrázky. Proto je text na úkor obrázku potlačen. Hovoříme-li o fotogalerii, nemovitost by měla před nafocením projít důkladným homestagingem, o kterém jsme obšírněji psali zde. Je bezprecedentně důležité, aby nemovitost zachytil profesionální fotograf a videoprohlídku s realitním makléřem jako průvodcem videa vytvořil profesionální kameraman. Rozhodně nestačí pořídit snímky mobilním telefonem! Tento přístup se pak citelně odráží na ceně nemovitosti a nížším počtu zájemců o prohlídku, respektive koupi.
Není to ale jen perfektní webdesign domény, která zaujme návštěvníka webu. Důležité jsou ucelené detailní informace o nemovitosti. Na realitních serverech často nenajdete zmínku o stavebních materiálech, ze kterých byla nemovitost vybudovaná nebo zrekonstruovaná. Kromě dispozic konkrétní nemovitosti je vhodné uvádět informace o lokalitě jako jsou dopravní dostupnost, nejbližší obchody, bankomat, sportovní či kulturní zařízení v blízkosti nemovitosti. Každý web nemovitosti realitních průvodců Bidli navíc obsahuje i odkazy na další služby, které poskytujeme k zajištění kompletního domova.
Vytvoření vlastní webové prezentace nemovitosti má ale i další opodstatnění. „Nemovitosti, která má vlastní doménu, stoupá prestiž u klientů. A to jak těch, kteří ji chtějí koupit, tak u těch, kteří ji chtějí prodat,“ říká Václav Ston. Vlastní webová prezentace nemovitosti slouží i jako kvalitní reference na realitního průvodce, který nemovitost prodával. „Když makléř dělá web, tak je to profík. V realitách neplatí, že makléř doporučený vaším známým je zákonitě ten nejlepší. Nemovitost nekupujete nebo neprodáváte tak často, abyste si mohli dovolit při výběru makléře chybovat. Je rozhodně lepší si prověřit realitního makléře, než dát na doporučení manželky nebo spoluhráče z fotbalového týmu,“ říká Václav Ston. Proto jsou stále aktivní webové prezentace nemovitostí, které už byly prodány, protože si klient může prohlédnout práci realitního průvodce, s kterým bude o prodeji nemovitosti jednat.
Hlavní důvod ke vzniku vlastní webové prezentace nemovitosti je ale podle Václava Stona jinde. „Aktivní inzerce bez vlastního webu nemá smysl. Díky dobře nastavené reklamě se nám daří u každé nemovitosti zajistit shlédnutí v řádu vyšších desítek tisíc uživatelů a následnou návštěvnost webu v řádech vyšších tisíců až nižších desítek tisíc. Výsledek je dostatečné množství kvalitních zájemců o koupi a majitel si se svým makléřem může vybírat,“ dodává Václav Ston.