U zákazníka pana Kamila Andrese jsme provedli instalaci fotovoltaické elektrárny na základě smlouvy o dílo z července 2022. Klient po montáži a předání zakázky reklamoval v listopadu 2022 některé nedostatky, které jsme uznali a snažili se je s klientem řešit a napravit. Původní montáž prováděla externí společnost, se kterou jsme v mezidobí od instalace do nahlášení reklamace ukončili spolupráci.
Co je předmětem reklamace/sporu:
Klient podepsal 17. 1. 2023 předávací protokol po ukončení instalace FVE, tvrzení klienta, že FVE není hotová a je nefunkční je chybné. Klient obdržel od naší společnosti projektovou dokumentaci, revizní zprávu i veškeré dokumenty. Tyto dokumenty jsou mu také kdykoliv k dispozici prostřednictvím klientské zóny na našem portálu.
Klient, i po naší snaze reklamaci napravit, vyjadřuje nadále nespokojenost. Po návštěvě našich servisních techniků odmítl navrhované řešení reklamace, stejně jako naše další pokusy o vyřešení situace. Od naší společnosti se snažil získat nepřiměřené odstupné, na což jsme nepřistoupili. Klient dosud nezaplatil konečnou fakturu, abychom na základě plné moci mohli zažádat o výplatu dotace.
Reklamace jsou standardním nástrojem ve vztahu mezi dodavatelem a objednatelem a jsme si vědomi, že nedostatky se mohou objevit. Ke každé reklamaci se stavíme otevřeně a snažíme se ji vyřešit ke spokojenosti klientů. Stejně tak v případě pana Andrese jsme reklamaci uznali, navrhli řešení, ale ze strany klienta chyběla vůle ke spolupráci. Odmítá návštěvy našich servisních techniků, požaduje neadekvátní kompenzaci, přitom jeho faktura je již několik měsíců po splatnosti a poškozena je tak i naše společnost. Z naší strany nevnímáme pochybení při postupu zakázky i řešení reklamace. Po celou dobu od jejího nahlášení jsme připraveni situaci řešit a vyřešit, což můžeme doložit dokumentací viz níže.
Klientovy dokumenty, které můžeme ukázat:
• Kontrola všech dokumentů v klientské zóně
• Doložení, že nám klient neumožnil opravu
• Objednávka na revizní zprávu
• Revizní zpráva
• Potvrzený předávací protokol
Žádost o odstoupení od smlouvy jsme od právního zástupce pana Kamila Andrese obdrželi 23. května. Následně naše zastupující právní kancelář vypracovala návrh smírčího řešení a 7. června jej odeslala jménem společnosti Bidli právnímu zástupci pana Andrese. Následná komunikace bude i nadále probíhat prostřednictvím právních zástupců obou stran.
Společnost Bidli si není vědoma, že by byla původcem škody, která je předmětem reklamace. I přesto opakovaně navrhla řešení pro realizaci změn na základě přání klienta nad rámec zakázky. Obsahem smírčího návrhu je proto skutečnost, že společnost Bidli akceptuje návrh na odstoupení od smlouvy o dílo s následnou demontáží díla, tzn. fotovoltaické elektrárny na nemovitosti pana Andrese, i když je dnes elektrárna plně funkční. Pan Andres byl prostřednictvím právního zástupce vyzván k bezodkladnému návrhu možných termínů, kdy bude možné demontáž provést. Současně s odstoupením od smlouvy o dílo souhlasí společnost Bidli s vrácením zaplacené ceny díla bez zbytečného odkladu.